Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Показано 1-15 из 21 сообщений
21.
*НАЦИОНАЛ-АНАРХИЗМ: Между ортодоксальным фашизмом и догматич
(21.07.2010 14:56)
0
*НАЦИОНАЛ-АНАРХИЗМ: Между ортодоксальным фашизмом и догматическим анархизмом*
Апрель 2000 года ознаменовался беспрецедентными для Интернета дебатами относительно концепции «национал-анархизма». Как правый, так и левый спектр политической мысли встретили нововведения, как и положено, истерично. Свободная пресса и анархисты из «Индустриальных Рабочих Мира» с одной стороны, и реакционные фашисты типа «Британской Национальной Партии» и «Международной Третьей Позиции» одновременно осудили пришельцев. Следующие вопросы и ответы призваны рассеять окружающие доктрину «национал-анархизма» мифы. Речь идёт об освободительных революционных силах в антикапиталистическом противостоянии в течение XXI века.
Почему «национал-анархизм»? Обычно национализм полностью несовместим с анархическими принципами?
Национал-анархисты не приемлют национализм, когда речь заходит об искусственности этнического государства и отдельных границах. В этническом смысле все мы представители индоевропейского наследия, включая территорию Афганистана, Индии и Тибета. Собственно, поэтому мы обосновываем нашу «национальную» перспективу, учитывая значительно шире этнический конгломерат, однако в никоем случае не ограниченный империалистическими границами конца позапрошлого века. Когда мы говорим о государственническом статусе формации, подразумеваем племенные (трайбалистские) формации с присущими им органическими связями между членами сообщества.
Таким образом создаётся впечатление, что вы поддерживаете образование эдакой «евразийской супердержавы»?
Нет. Мы твёрдо стоим на принципе политической и социально-экономической децентрализации. Другими словами, мы ратуем за нисходящую тенденцию, результатом которой будет разрушение бюрократических структур типа ООН, НАТО, ЕС, Всемирного Банка и даже этнических государств, как Англия или Германия, освобождая место автономным сельским общинам.
Национал-анархисты - расисты?
Конечно же нет. Наоборот, мы прежде всего, поддерживаем право народов на самосознание взамен немотивированной расовой ненависти. Кроме того, мы не разделяем присущих настоящему представлений о чьём-то, якобы, «превосходстве», но и никому не навязываемся сами. Национальные анархисты - расовые сепаратисты, они предпочитают строить отношения с индивидами и организациями независимо от их расовой или этнической подоплёки. Всё это часть наших надежд относительно восстановления Природного Состояния Вещей, не последней составляющей коего являются нормальные человеческие отношения — то есть гуманизм.
«Природное Состояние»? Но это, в общем, достаточно искусственная концепция?
Естественное Состояние - не полусырой политический или теологический манифест, наподобие трактатов св. Августина или же св. Фомы Аквинского. На самом деле, он касается восстановления экологической ниши и самосохранения. Рассматривается та же проблематика расовой миграции. Собственно, всё то, что противоречит человеческой природе. То же касается и вопросов вроде клонирования человека, эвтаназии, гомосексуализма, генетически модифицированных продуктов питания, вивисекции и абортов.
Исходя из вышеизложенного, объявили бы вы вне закона процессы расового смешения, гомосексуализм и аборты?
Нисколько. Эти и другие проблемы должны быть решены теми, кто в них в свою очередь заинтересован, поскольку данные методы не присущи анархической общине как таковой.
Но что же делать, когда люди не соглашаются с вашими взглядами?
Замечательно. Нет проблем. В данный момент они не мешают нам занимать должное нам место и жить в согласии с принципами, присущими нам. Те, кто сталкивается с нашим жизненным стилем и потому препятствуют нам осуществлять его, является никем иным, как тем же фашиствующим элементом и авторитаристом. Мы не стремимся преследовать других или навязывать кому либо наши взгляды. Позвольте им найти свои общины.
Как национал-анархисты намерены добиваться достижения своих целей?
Капиталистическая система распадается подобно Римской империи, начиная с сепаратизма провинций. Вот почему мы обязуемся поддерживать революции на периферии и, таким образом, ограничивать городские центры от ресурсов. Однажды нам удастся восстановить настоящую суверенность эксплуатируемых народов и вывести их из-под влияния капиталистической системы.
Центры влияния находятся главным образом на Западе. Что же будет с Европой и Северной Америкой?
Какая разница? Целая Западная цивилизация была построена по принципу эксплуатации. Кроме того, она обогатила определенную прослойку и разрушила естественное состояние вещей.
И, разумеется, такие тенденции будут иметь антитехнологический характер?
Безусловно. Национал-анархисты далеко не враждебны новейшим технологиям, по крайней мере тем из них, что не угрожают окружающей среде. Вместе с тем ничего плохого не будет в том, что фабрики будут простаивать и под руками не будет всех этих компьютеров, телевидения и прочего. Люди вынуждены будут «прозябать» без автомобилей и универсамов, чатов и телефонов, вибраторов и центрального отопления. В итоге всё это должно привести к неспешному, почтенному жизненному стилю, очень простому, ведь охотник-собиратель работает около двух часов в день, посвящая всё остальное время себе.
Каков «путь национал-анархиста»?
Мы продолжаем развивать отношения между противниками капитала и глобализации и надеемся, что в итоге, таки, станем катализатором антикапиталистического движения. Исходя из сего, мы протягиваем руку дружбы и сотрудничества всем заинтересованным в Европе и мире.
Автор текста: Трой Саутгейт (Troy Southgate) — британский публицист, поэт, музыкант, идеолог национал-анархизма
Сайт британских национал-анархистов: SYNTHESIS - Journal du Cercle de la Rose Noire - http://rosenoire.org/
Вольный перевод с английского и незначительная редакция: Алексей ИЛЬИНОВ
|
20.
Атанас Панайотов
(20.06.2010 10:06)
0
Атанас Панайотов – Наско Испанеца, Цайса, Онасис, Дон Атанасио, Краставицата и с други прякори, се завърна наскоро от Украйна, където с група родолюбиви българи се поклони пред паметника на Хан Кубрат в село Мала Перещепина, на около 44 км. от град Полтава
|
19.
(01.12.2008 11:55)
0
Die fahne hoch! http://www.vbox7.com/play:78f57e6e
|
18.
xeper
(19.11.2008 22:15)
0
Are Bulgarians Slavs, or non-Slavs?
|
17.
(04.06.2007 20:54)
0
Какво търси тук,препратката към "БНС"-арските комунисти все още?!
|
16.
Завръщането на Найден Шейтанов
(06.02.2007 23:49)
0
Завръщането на Найден Шейтанов
|
15.
Крахът на третия райх ?
(30.01.2007 07:46)
0
www.forum.uni-sofia.bg
|
14.
АР
(20.01.2007 09:59)
0
Участвайте в анкетата: Приятел ли е Хитлер на България? http://www.forum.bg-nacionalisti.org/index.php?topic=1421.0
|
13.
(29.09.2006 14:31)
0
Filmi ot wremeto na Reicha - http://store2.data.bg/riefenstall/
|
12.
ТРАКИЙСКОТО ПИСМО - ДЕКОДИРАНО
(10.06.2006 12:47)
0
среща-разговор с автора д-р Стефан Гайд лингвист, експерт по древни езици, култури и криптография Д-р Гайд разчете тракийските оброчни плочици от Градешница и Караново - V-o и IV-о хил. пр.н.е. Авторът доказва : - траките са имали писменост и то преди Шумер и Египет; - писмото върху плочиците е идентично с писмото на пирамидните текстове в Древен Египет; - "Тракия е оплодила Египет с богатствата на древната реч и писмо!" 16.06.2006 (петък) - 18.00 ч. Пленарна зала на Община Варна
|
11.
ПАНДО МЛАДЕНОВЪ
(30.04.2006 14:24)
0
Поръчайте си за васъ и приятели новоиздадената книга:
"ВЪ МАКЕДОНИЯ И ДАЛЕКО ОТЪ НЕЯ"
История на МПО, купите си този трудъ, за да знаете българското присъствие въ Северна Америка. ПАНДО МЛАДЕНОВЪ, спомени, миналъ презъ много затвори и лагери, автора описва средновековните жестокости на комунистите въ България и Македония. Хванатъ за агентъ, измъква всички набелязани отъ властъта, извънъ граница. Американскиятъ амвасадоръ Г-нъ Бърнсъ е изгоненъ отъ България заради участие въ бягството. Въ Канада участва въ Македонските Патриотични Организации (МПО) и е членъ на централниятъ комитетъ за 10 години.
ЦЕНА (АМЕРИКАНСКИ ДОЛАРА) US$ 15,- ИЗПРАЩАЙТЕ ПОРЪЧКИТЕ СИ ДО ПАНДО МЛАДЕНОВЪ E-Mail: mladenov@sprint.ca
|
10.
Константин Рахно
(07.04.2006 10:58)
0
Інститут керамологЁї - вЁддЁлення Інституту народознавства НАН України <ceramology_inst@poltava.ukrtel.net> 05 Април 2006 г. 13:54
До: Иван Митев(Шегор Рассате Колобър) kimmerian@abv.bg
Здравствуйте, уважаемый пан Шегор! Большое Вам спасибо за письмо. Извините, пожалуйста, что нескоро отвечаю – электронная почта у меня на работе. К сожалению, у меня для Вас не слишком хорошие новости. Степана Наливайка мы ищем сами: в своей новой книге „ІндоарЁйськЁ таємницЁ України” он выдвинул версию о происхождении из санскрита названия села Опошное (Опошня), в котором расположены наши Институт керамологии и Национальный музей гончарства. А мы готовим к печати специальный номер «Українського керамологЁчного журналу», в котором будет много гипотез опроисхождении названия гончарской столицы Украины, и нам очень хотелось бы, чтобы была и санскритская. Но дело в том, что пан Наливайко сменил место работы, переехал на другую квартиру, на которой вроде бы нет телефона; где его искать, где он работает, никто не знает, он не поддерживает постоянных контактов ни с кем, почему-то избегает многолюдных мероприятий. Говорят также, что у него своеобразная депрессия. А жаль, его работы действительно интересны, я и сам находил санскритско-украинские изоглоссы. Есть ещё один энтузиаст санскрита – пан Васыль Кобылюх с Западной Украины, он тоже издал книгу на эту тему, мне, к сожалению, недоступную, но адреса его я тоже не знаю. Заказать обе книги Степана Наливайка можно по почте – по адресу: Видавничий центр „ПросвЁта” вул. АнрЁ Барбюса, 51/2, м. Київ 03150 Україна С журналами на тему арийства у нас тоже проблемы. Существовавшие ранее языческие издания – „Індоєвропа”, „Основа” и другие – закрылись, не выдержав налогового гнёта. То же самое случилось с националистическими и даже просто культурологическими журналами. Те, что есть сейчас, например, „ПерехЁд-ІV”, декларируя арийскость, на самом деле целые номера посвящают Иисусу Христу, утверждая, что он был индоевропейцем и даже украинцем (!?), а значит, украинцы должны верить в него, а не в своих родных Богов! Ну, правда, современная церковь реформаторов тоже не устраивает, но они готовы заменить её «христианским брахманатом». Нелепость этого словосочетания их не волнует, лишь бы ловилась доверчивая молодёжь. Впрочем, в России дела не многим лучше. Русский журнал «Атеней» печатает только длинные описания путешествий своего главного редактора Павла Тулаева, интервью с какими-то сомнительными личностями и биолого-антропологические статьи о расологии – в большом, прямо-таки неудобоперевариваемом количестве. О качестве их судить не могу – не специалист. В России, по слухам, есть также альманах «Мифы и магия индоевропейцев», довольно серьёзный и научный, но я его не видел. Он бы Вам подошёл. Издают его вроде бы люди, близкие к языческой организации Круг Языческой Традиции (Москва), интеллигентные и доброжелательные, но с ними я никак не могу законтактировать. В России издаётся много всякой макулатуры, претендующей на традиционализм, эзотеризм и правые убеждения, но она вся христианская, причём воинствующе-радикальная. Беларусский журнал «Крыўя», который издавало движение язычников-традиционалистов ГЕГАРУХ (Минск, Полоцк) и который печатал очень серьёзные научные статьи о происхождении славянских и балтийских народов, о фольклоре, древних обрядах, тоже больше не издаётся, однако, насколько я знаю, ведутся переговоры о новом периодическом издании. Оно бы Вам тоже подошло. Как только выйдет – сообщу. Известный Вам «Сварог» Галины Лозко настойчиво избегает серьёзных статей, а печатает преимущественно публицистику самой Зореславы. Балканскими славянами у нас мало кто из учёных занимается, могу назвать разве что Оксану Микитенко, написавшую очень фундаментальную книгу о сербских похоронных плачах, да ещё недавно вышла пара книг о болгарах Одещины и Крыма – я их ещё не читал, поэтому оценить не могу. Говорят, что вышла книга о немецких славянах – лужицких сербах (сорбах). Давно пора учредить журнал «Українська балканЁстика», а также ежемесячник по индоевропеистике. Вместо этого активно пропагандируется востоковедение, но почему-то всё многообразие этой научной дисциплины сводится к тюркологии. Настойчиво пропихивается мнение, что украинцы – ославяненые тюрки, нет у нас ни языка своего, ни религии, ни тем более государственности, что все наши древние культуры принадлежат не нам, не нашим предкам и даже не родственным нам народам. Эта пошесть коснулась даже всегда патриотически настроенных краеведов. У нас в Полтаве есть бабушка Вера Жук, краевед, – сама по себе добрый, открытый пожилой человек, – так она уверовала неистово, что мы все – тюрки, кочевники, что наши князья совершили страшный грех, оторвав нас от Азии, а никаких норманнов не было и в помине. Я её пытался убедить, доказать, что Аспарух – имя не тюркское, а иранское, означает Белый Конь (у нас, украинцев, кстати, есть фамилия БЁлоконь), но она считает все научные академические книги и летописи фальсификацией. Я ей доказывал, что гунны были арийцами и славянами, включавшими в себя некоторый иранский элемент. Что Птолемей и Дионисий Периегет знали гуннов ещё в І-ІІ веках н.э., задолго до появления тюрков в Европе, причём локализовали их в Северном Причерноморье, по оба берега Днепра между бастарнами и роксаланами. Что Великопольская хроника отождествляет гуннов и «укранов», что гуннов признавали славянами Беда Достопочтенный, Прокопий Кесарийский, Феофан Исповедник, Эйнгард, аноним Зальцбургский, Гельмольд, Георгий Кедрин, Адам Бременский, Саксон Грамматик, Виллем Рубрук, а также скандинавские саги, квиды и географические трактаты. Ещё в начале ХІХ века в Швейцарии называли гуннами поселившихся там славян. Что гуннский король Аттила, сын Мундзука (в разных источниках – Мандзака, Милдиуха) из рода Дуло связан с западноукраинским племенем волынян, которых летопись называет ещё и дулебами, а арабские источники знают как «валинана» и «дулоба», причём княжеством «валинана», по словам Масуди, некогда давно правил могущественный король «Маджак». Что имя Аттилы много столетий звучало и у славян Балтийского побережья, где его признавали первым князем поморян. По некоторым сведениям, от него выводило свою княжескую династию именно племя укран. А что касается номадизма гуннов, то речь идёт о хорошо известном этнографам явлении – неполной земледельческой оседлости в сочетании с отгонным скотоводством. У славян это наблюдалось в средние века у южнорусских военных поселенцев, у донских, запорожских, а позднее у кубанских казаков, а также у украинских гуцулов и других карпатских и балканских горцев вплоть до новейшего времени, у словенцев. Аналогичный способ хозяйствования был присущ каракачанам, влахам, румынам, альпийским немцам. Что ни один исторический источник не приписывает гуннам скуластость, узко- и косоглазость, зато отмечают, что гунны бреют свои густые бороды, ткут лён, живут в домах и городах, что все описанные у Приска, Иордана, Сидония и прочих древних авторов обычаи гуннов тождественны украинским, а не тюркским, многие гуннские имена звучат по славянски, некоторые – того же типа, что приписывается германцам, а все известные гуннские слова до сих пор живы в украинском языке, – всё без толку! Спорить с ней бесполезно. Поверить в то, что твои предки были дикими, забитыми, тёмными, никому не ведомыми гречкосеями, способными только подчиняться заезжей орде и впопыхах принимать чужие религии да языки почему-то значительно легче, чем искать истину. К тому же книги по истории, например работа болгарского учёного Богданова об Именнике болгарских правителей, ссылки на которую я видел, старая статья Маркварта на ту же тему, часто недоступны. Вообще, очень хотелось бы пообщаться с исследователями болгарского этногенеза, болгарской культуры. У меня много вопросов. Например, правда ли, что мусульманские сектанты кизилбаши вразрез с предписаниями ислама брили голову, оставляя на ней длинную прядь волос (как наш языческий князь Святослав Игоревич Завоеватель и его воины в ІХ веке, потом воины киеворусского города Тмуторокань в ХІІІ веке и казаки XV-XVIII веков)? С какой целью это делалось, как мотивировалось? Бытовала ли такая причёска, тождественная древнехеттской и древнеиндийской, ещё где-то на Балканах? По поводу киммерийцев. О них очень много литературы, исторической и археологической. Интересно, что приведённая Геродотом скифская легенда о гибели киммерийских царей, помимо параллелей в осетинском нартовском эпосе, найденных Дюмезилем, – коллективное самоубийство богатырей-нартов, обнаруживает сходство с украинской легендой о коллективном самоубийстве запорожских казаков во время разрушения царскими войсками Запорожской Сечи в 1775 году, известной в нескольких вариантах. Также любопытно, что киммерийцы, судя по раскопкам, использовали красный саван при погребениях, как и средневековые казаки, а на киммерийских каменных стеллах – широкие кожаные пояса с металлическими накладками и пряжками, кои хорошо известны археологам, а также этнографам – у казаков и карпатских горцев – гуцулов. У последних такой пояс отец дарил сыну вместе с топором на длинной ручке – барткой, когда тому исполнялось четырнадцать лет, после чего парень считался взрослым. Это остатки древнеарийской инициации. Однако данные этнографии к киммерийской проблеме применяются редко, а жаль. Много данных – более или менее легендарных – о киммерийском компоненте в этногенезе украинцев встречается в средневековых украинских литературных произведениях – панегириках, поэмах, трактатах, проповедях, в казацких летописях и близких к ним раннеисторических сочинениях XVII-XVIII веков. Там вообще много интересных сближений славян с пелазгами, троянцами, скифами, сарматами, гуннами, ругами и герулами, но никто серьёзно их не анализировал, даже с точки зрения литературы, прежде всего потому, что многое не издано. Рассчитываю на Вашу помощь с ксерокопиями и адресом музея в Габрово. Искренне желаю Вам всяческих успехов, удачи в научной деятельности, написании и защите диссертации, в работе и творчестве.
С уважением, Константин Рахно
|
9.
СВЕТИТЕ БРАТЯ СА РЕФОРМИРАЛИ АНАТЕМОСАНАТА ГЛАГОЛИЦА
(31.03.2006 18:35)
0
СВЕТИТЕ БРАТЯ СА РЕФОРМИРАЛИ АНАТЕМОСАНАТА ГЛАГОЛИЦА
Асен Чилингиров:
СВЕТИТЕ БРАТЯ СА РЕФОРМИРАЛИ АНАТЕМОСАНАТА ГЛАГОЛИЦА
Задачата на Кирил и Методий е била да спомогнат за легализирането на християнството по нашите земи, казва ученият
Илия Илиев
(Интервю във вестник “Политика” от 4 – 10 юни 2005 г.)
Асен Чилингиров е роден през 1932 г. в София. Завършва история, музика и история на изкуствата в България. От 1964 г. живее и работи в Берлин, Германия. Там завършва история на изкуствата и в Хумболтовия университет. Автор е на над 400 научни труда. Между тях са “Голяма история на християнското изкуство в България” и “Културна история на България”, издадени на немски език във ФРГ и ГДР. Професор, преподава в Берлинския и Лайпцигския университети. Главен консултант е за Балканското изкуство в Енциклопедията за средновековно изкуство в Рим в периода 1984 – 1995 г. Има една дъщеря. Той беше в България, за да представи сборника си “Готи и гети”.
— Г-н Чилингиров, какъв е поводът да публикувате сборника “Готи и гети”? — Поводът е излизането преди две години на друг сборник със заглавието “Готи”. Твърденията, съдържащи се там, не отговарят на сведенията, които идват от историческите извори и които получаваме при изследванията на паметниците на духовната и материалната култура, нито на истината. Тези сведения не са никак малко и не може да бъдат пренебрегнати. Те са резултат на неимоверно голямото развитие на помощните науки през последните десетилетия, например, биологията, химията, библиотекарството. Дадоха ми възможност да подложа на нова преценка това, което от много столетия се твърди по отношение на всичко, засягащо произхода и същността на българския народ. — Кои са готите, откъде са дошли, къде са отишли, имат ли нещо общо с гетите? От тях ли произхождат германците? — “Готският въпрос” е непосредствено свързан с някои най-съществени проблеми на старата и средновековната история на нашия народ. Като тези за неговия произход, език и писменост, за неговите обичаи и религиозни вярвания. Свързан е с неговите култура и изкуство, с неговия принос в съкровищницата на световната култура. И особено за неговото място сред европейската цивилизация, което съвсем не се намира по нейната периферия като нежелан придатък към “обединена Европа”. Опитите да се открие старогерманско присъствие по нашите земи, свързано с готите, някаква връзка на германците с готите, а оттам и с българския етногенезис, са несъстоятелни. Готите са гети, следователно траки. Същите след ІV век се наричат мизи и българи в редица исторически източници. Отбелязано е и от Паисий Хилендарски в “История славянобългарска”. Става дума за коренното население на Балканския полуостров, което в мнозинството си е стояло все тук. Не е изтребвано, не е изчезвало, за да стане основа за други народи, а тук да бъде подменено с друго. Валафрид Страбо през ІХ век пише, че готите или гетите превеждат на своя език свещените книги, говори и за запазени в потвърждение на това документи. Според негови източници божествената служба при някои скитски народи, като жителите на Томи, се е извършвала на същия език. Говори за началото на ІХ век. Но тези жители са наричани траки и мизийци, Страбо е германец, ако са били германци, би ги нарекъл такива! — За какви преводи пише Страбо? За Готската библия на Улфила ли? — Не само. А готите, за които Улфила е превел Библията, са живеели между Бяло море и долното течение на Дунав. Епископът на Адрианопол (Одрин) е бил наричан “Епископ на Готия”. Улфила е превел Библията за старите траки. Ганчо Ценов го нарича основател на българската църква. Въпросът за т. нар. Готска библия е най-тясно свързан с въпроса за ранното християнство на населението по нашите земи и със сложния комплекс от въпроси във връзка с неговия език и писменост. — Кой е този език, каква е тази писменост? — Преводачът на Библията на латински език е свети Йероним (живял ок. 347 – ок. 420 г.). Намерен е текст от философски трактат на Етикос Истрос в латински превод на светията. На последната му страница са отбелязани данните за автора на трактата, според Св. Йероним “произлизащ от благороден скитски род”, живял през ІV век в днешна Добруджа и написал труда си на своя език и писмени знаци от една азбука, която е предадена изцяло. Тя не е нищо друго, освен т. нар. глаголица! Св. Йероним не само горещо препоръчва нейното узаконяване при употребата на богослужебни книги, но и я разпространява из родната си Далмация, където тя се използва чак до ХVІІІ век. Там дори има предание, че той я е създал. Авторитетният учен Храбан Мавър (живял 780 – 856 г.) в труда си “За изобретяването на езиците” пише, че след еврейската, гръцката и латинската азбука, била изнамерена от философа Етикос азбука, която Св. Йероним разпространявал в свой вариант в родината на самия Храбан, понеже искал да увеличи известността на тези букви. — Излиза, че нито сме “славяни”, нито преди Солунските братя сме писали с “черти и резки”, както пише в “За буквите” . . . — Излиза, според автора на трактата, че народът, който авторът разбира под това название, от векове е ползвал в превод на своя език и написан с глаголическа азбука цялата литература за извършване на християнско богослужение заедно със Стария Завет, преведен дори преди той да е преведен на латински. Според д-р Божидар Пейчев името Maurus Hraban погрешно е разчетено като “Черноризец Храбър”, “За буквите” е буквален превод от заглавието на Храбан, а текстът всъщност представлява полемика срещу Мавър Храбан. Името на автора и досега е неизвестно, още по-неясен е и поводът за написването му. До нас не е стигнал целият текст, липсват началото и краят му, най-старателно са отстранени. Очевидно са правени манипулации с определена цел. — Каква азбука са разпространявали тогава Кирил и Методий? Какво е кирилицата? — Задачата на Светите братя е да реформират глаголицата като използват “гръцки” и “латински” букви, допълнени с липсващите в тези две азбуки букви за написване на присъщите само на българите звуци. Те са се съдържали в усъвършенстваната от пет века “глаголическа” азбука. Защото отдавна съществуващите богослужебни книги за местните християни, заедно с езика, на който са написани, са били анатемосани от римокатолическата църква и цариградската патриаршия. Наложило се е това “колумбовско” решение, за да бъде легализирано християнството по тези земи заедно с признаването на свещения характер на писмеността. Защото инструментализирането на религията в двете империи се съпровожда с обявяването на църквите в тях за “православни”, а първите християни в Европа са сочени за еретици и врагове. Транскрибирането на богослужебните книги от “глаголицата” на “кирилицата” се представя като нов техен превод, вече угоден на двете “правоверни” църкви. Това е станало бързо и лесно, защото става дума за един и същ език. — Все пак какво става с готите? Изпаряват ли се? На етапи, но винаги рязко населението на нашите земи коренно се променя. Траките потъват нейде в небитието, скитите минават и заминават, славяни заливат полуострова, после авари го навестяват, след тях хуни, накрая и “българи-татари”. Възможно ли е това? — Не е възможно. И не се е случило. Няма как чергарски племена да изместят уседнало от хилядолетия местно население. Пристигането на тези народи с всичкия си добитък и друго имане от края на света в земите на Средна и Южна Европа и внезапното им изчезване, без да оставят никакви следи, е противно на всякаква логика и не е съобразено с историческите извори. Да вземем славяните. Странствали те и дошли насам от отдалечените на хиляди километри блата на Задкарпатието, най-рядко населената и днес част на Европа. Откъде ще се вземат оттам милиони преселници, които само за едно-две десетилетия да изпълнят цялата територия на Югоизточна и Средна Европа и от рибари ще се превърнат в земеделци? Придвижването на такива маси не е забелязано от никого от съвременните летописци! Историческите извори споменават само за нападения на групи със смесен етнически и племенен състав, но не и за “нашествие на славяни”, както наши автори обикновено превеждат думата “нападение”. Всъщност данните са, че след нападенията всички нападатели се оттегляли или били отблъснати, за никакво заселване не става дума. През 896 г. цар Симеон Първи в писмо до император Роман Лакапин изтъква историческите права на своя народ върху земята, на която живее от хилядолетия. — Значи като се говори за “траки”, “скити”, “гети”, “готи”, “мизи” и “българи”, трябва да се разбира едно и също древно население на Балканите, чието основно ядро от хилядолетия все си е тук? — Да. Така излиза според историческите източници. — Мнозина историци и църковни дейци няма да се съгласят с Вас. — Няма. Но съгласните ще стават все повече. Трудно, бавно, но истината ще се наложи. Вярвам в младите български учени.
|
8.
Panayotov
(30.03.2006 17:23)
0
Здравей, Антоне! Ето ти още едно свидетелство за майкопродавците в днешния вестник "Труд": КОЛКО ДРЕВНО Е ПИСМОТО ПО НАШИТЕ ЗЕМИ Най-старата писменост в Европа и в света е била тракийската, заяви д-р Стефан Гайд на пресконференция вчера. Доказателствата за това твърдение ще излязат в книга, озаглавена “Тракийското писмо декодирано”. Ученият, който от дълги години живее в САЩ, е разчел надписи върху тракийски плочици, намерени на нашата територия и датирани от V и ІV хилядолетие пр.н.е. Това означава, че тракийските послания са записани с две хилядолетия по-рано от шумерските и египетските, твърди д-р Гайд. Разчетените от него плочици са известни от десетилетия на научната общност, но досега никой не се е ангажирал с цялостна теория за декодирането им. Според д-р Гайд пиктографските знаци върху тях могат да бъдат “преведени” на по-късния пиктографски скрипт, който е известен от пирамидните текстове на древен Египет. Много съществени според д-р Гайд се оказват думите “Тракия” и “Територия на Тракия”, разкодирани върху плочката от Градешница, датирана от V хил.пр.н.е. “Това са много емоционални твърдения. През V хил.пр.н.е. дори не знаем кой живее тук, – бе коментарът на ректора на НБУ доц. Сергей Игнатов. – За каква територия може да става дума, когато идеята за границите е много късна. Аз съм египтолог и твърдя, че чета най-древните текстове – египетските. Дори текстове от ІІІ хил.пр.н.е. не могат да бъдат толкова свързани, колкото са в представената дешифровка.” “Теорията на д-р Гайд е спорна. Тя е интересна, но трябва да влезе в научно обращение, за да могат да се направят по-сериозни заключения. Подобни плочки са намерени и на територията на Румъния, а д-р Гайд не ги взема под внимание в изследването”, каза Диана Гергова, ст.н.с. от Археологическия институт при БАН. С най-сърдечни поздрави Ради Панайотов, гр. Шумен , 30.03.2006 г.
|
7.
БЪЛГАРСКИ ФЛАГ
(27.03.2006 16:21)
0
БЪЛГАРСКИ ФЛАГ http://www.jankojaneff.narod.ru/bulgaria.gif
|
|
|
|